12 Şubat, 2019

önfikir



  Herhangi birine "önyargılı mısın?" dediğinde , şiddetle "hayıııırr yoookk değiliimm! " diyecektir. Önyargılı olduğu konusunda ısrar ederseniz kızacak, belki de küsecektir. Ama aslında hepimiz önyargılıyız. Çünkü önyargının illa da kötü olumsuz olması gerekmiyor. Birisi ile ilgili ay ne hoş - ne iyi- ne tatlı diye düşünmek de önyargıdır. O kişiyi tanımadan herhangi bir yargıya varmak önyargının ta kendisidir. Ama şahsen birisinin benimle ilgili olumsuz bir yargıda bulunmasını olumlu bir yargıda bulunulmasına tercih ederim. Yeni tanıştığım ve kendisiyle ilgili henüz nötr olduğum birinin benimle ilgili "ay Nesseyle çok tatlı, çok sıcakkanlı " diye düşünmesi beni korkutur çünkü. Benim hep sevimli, sıcakkanlı olduğumu zanneder ve çoğu zaman da yanılırlar çünkü. Olumsuz bir düşüncenin olumluya dönmesi iyi bir sonuç doğururken olumlunun olumsuza dönmesi takdir edersiniz ki berbat bir sonuç doğurur. Sırf bu yüzden çabuk başlayan ve ilerleyen arkadaşlıklardan korkarım. Çünkü benimle ilgili olumlu bir yargıya varan kişi benim mendaburluklarımla karşılaşınca ( kişiliğimin normal özellikleri olan) ısrarla saman alevi arkadaşlığının sürmesini, her an güleryüzlü ve sıcakkanlı davranmamı bekler. Benimle ilgili bir önyargıya varmayınız rica ediciğim. Hayal kırıklığına uğrarsınız.



Hiç yorum yok:

Öne Çıkan Yayın

bu aralar ben...

Anladığım ilaç bu. şehir efsaneleri dolu hakkında neredeyse bir haftayı doldurmama rağmem hafif bir dudak kuruluğu ve yüz kurulugü yaptı ben...